خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 13:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
همتی:

حضور رییس مجلس در مجمع پارلمانی "بریکس" منجر به تقویت روابط و مناسبات در بعد پارلمانی می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس در آفریقای جنوبی گفت: حضور رییس مجلس در این مجمع منجر به تقویت روابط و مناسبات در بعد پارلمانی می شود.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به اهمیت برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس در آفریقای جنوبی گفت: با توجه به شرایط تحریمی که کشورمان همچنین سایر کشورها با آن مواجه هستند، می طلبد که کشورها با استفاده از فرصت بیرکس بتوانند از ظرفیت های تجاری و اقتصادی خود به بهترین شکل ممکن بهره مند شوند.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهایی که در پیمان بریکس قرار دارند، می توانند با انجام مبادلات تجاری و اقتصادی میان یکدیگر در برابر تخاصم آمریکا و کشورهای زورگو ایستاده و جایگاه بین المللی خود را ارتقا دهند. این اقدامات علی رغم اینکه دیر بوده، اما شایسته است که در آینده نزدیک آثار آن ملموس خواهد بود.



وی افزود: سفر رییس جمهور به کشورهای آفریقایی علی الخصوص شرکت در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی بسیار حایز اهمیت بوده و مکمل آن سفر رییس مجلس به آفریقای جنوبی جهت شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس می تواند در تقویت روابط و مناسبات در بعد پارلمانی بسیار کمک کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین نقشی که پیمان بریکس می تواند ایفا کند، حذف ارز دلار در مبادلات تجاری و اقتصادی میان کشورها بویژه کشورهای عضو این پیمان است، این اقدام نیازمند همکاری کشورها بوده و باید در مبادلات از پول های رایج در کشورهای عضو یا تهاتر استفاده کرده  یا در خصوص ارزی واحد تصمیم گیری کنند تا بتوان به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های ممکن استفاده کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368914
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار